Piston Montaj İşlemleri

Piston Montaj İşlemleri
Piston
Piston - pim ürünleri titiz bir test ve kontrolden geçirildikten sonra eşleştirilip koruma yağlarıyla yağlandıktan sonra paketlenerek piyasaya arz edilir. Diğer bazı üreticilerin uyguladığı piston - pim renk uygulamasına, firmamız gerek görmemiştir. Eğilim de bu yöndedir. Montaj esnasında aynı kutudan çıkan piston ve pimler, aynı silindirlere takılmalıdır. Piston takma yönleri, üzerlerindeki işaretlere göre yapılmalıdır.

Pim
Pistonlarla birlikte arz edilen pimler de yine hem malzeme hem de tolerans olarak standartlarında belirtilen özelliklerde imal edilmişlerdir. Her pistona göre farklılık gösterebilen ve tecrübelerle tespit edilmiş olan geçme toleranslarıyla, biyel koluna ve piston üzerindeki pim yuvalarına yataklamalar çalışma performansına direkt etkilidir. Eskiden uygulanan sıkı geçme, üretim kalitesi ve hassasiyetiyle yerini, yumuşak veya hafif geçmelere bırakmıştır. Hiçbir şekilde pimler yuvalarına zorlanarak takılıp sökülmemelidir. Eğer üst ölçü grubunda imal edilmişlerse, sıkı geçme olacağından pim yuvasının ısıtılması gerekebilir. Ayrıca biyele sıkı geçme montajlar, yardımcı ekipmanlar kullanarak dikkatlice yapılmalıdır. Pim emniyet segmanları da tip ve ölçülerine uygun olarak, ambalajları içine konmuştur.

Segman
Segmanların, üretici firmalarının talimatlarına uygun olarak, kalıcı şekil bozuklukları oluşturacak şekilde zorlanarak ağızları açılmamalıdır. Bu hem silindire zarar verecek, hem de motor verimini düşürecektir. Segmanlar birbirlerine ve sayılarına göre uygun açılarla yerleştirilmelidir.

Genel
Fabrikamızın üretimi olan pistonların, herhangi bir ek işleme gerek duyulmaksızın kendilerine uygun olarak imal edilmiş gömlek ve biyel kollarına montajı kolaylıkla yapılır. Montaj öncesi motor bloğu, silindir, kater, krank, silindir kafası gibi aksamlardaki olası muhtemel talaş ve parçacıkların özenle temizlenmesi gerekir.

Yağlama maddeleri uzun süre beklemeden dolayı kurumuş, matlaşmış olabilir. Bu halde piston ve pimi, temizleme sıvılarıyla temizlenerek yeniden yağlanmalıdır. Motorun alıştırılması % 70 - 80 güç ve devirde motor tahrikiyle yapılmalıdır.

Yağ ve yağ filtresi değiştirme işlemi zamanında, talimatlara, evsafına uygun olanları ile yapılmalıdır.