Gömlek Montaj İşlemleri

Gömlek Montaj İşlemleri


Savurma döküm metoduyla üretilen gömlekler orijinal motor üreticisinin spesifikasyonlarına uygun olarak üretilmelidir. A tipi grafit yapısı ve fosfit dağılımı ile diğer piston segman üreticilerinin segmanları ile uyum içinde çalışır. Silindir gömlekleri hassas işlenmiş parçalardır ve bu nedenle darbelere karşı çok hassastır. Taşıma, paket açma ve motora takmalarda çok dikkatli davranmak gerekir. Depolamada her zaman dik tutmak ve rutubetli ortamda bulundurmamak lazımdır.

Gömlek Çeşitleri:

-Kuru Gömlek
-Sulu Gömlek 

Sulu Gömleklerin Montajı
Montajdan önce silindir bloğunun çok iyi temizlenmesi lazımdır. Gömlek önce lastiksiz olarak takılmalı, rahat girip girmediği kontrol edilmeli sonra oringlere sıvı sabun sürülerek gömlek takılmalıdır. Takıldıktan sonra flanş yüksekliği ve iç çap kontrol edilmelidir.


Kuru (Semi) Gömleklerin Montajı
Montajdan önce blok çok iyi temizlenmeli, gömleğin geçeceği yuva çapı ölçüleri kontrol edilmeli daha sonra hidrolik preste 3000 kg ile 5000 kg kuvvet arasında bloğa geçirilmeli daha sonra eksen değiştirmeyecek şekilde rektefiyeleme ve honlama yapılmalıdır ve iç çaplar 20°C'de ölçülmelidir.

Kuru Gömlek (Standart)
Dışı ve içi standart olan gömlekler için uygulanan tolerans :
Blok Çapı ( fB ) için : +0.015 mm
                                +0.00 mm
Blok Flanş Çapı ( fA ) :  +0.25 mm
                                   +0.10 mm 
Blok Flanş Derinliği ( C ) için : +0.00 mm
                                             -0.15 mm